DHL “poschodové nákladné auto” spôsobí prevrat leteckých cateringových zásielok

  • Dizajn vozidla zvýši kapacitu o 70% bez nárastu plošného rozmeru na ceste
  • Predpovedaná optimalizácia nákladov o približne 20% vrátane nižších palivových nákladov

Svetový logistický líder DHL spúšťa nový koncept leteckých cateringových vozidiel s „poschodovým nákladným autom“. Dizajn vozidla umožní zvýšenie kapacity o 70% v porovnaní s bežnými vysokokapacitnými vozidlami bez nutnosti zvyšovania plošného rozmeru na ceste.

S ohľadom na zákazníkov požadujúcich vzdialenú cateringovú podporu DHL optimalizuje efektivitu naprieč diaľkovým logistickým reťazcom. Kľúčovým cieľom je zvýšenie kapacity vozidla so súčasným dodržaním svetových prevádzkových štandardov, ktoré určujú limity pre výšku, dĺžku a šírku.

V spolupráci s odborníkom na nákladné vozidlá, firmou Mallaghan Engineering, DHL navrhla nový dizajn vozidla, ktoré spĺňa súčasné obmedzenia na dĺžku, výšku a šírku, ale s tým, že strecha umožňuje bezpečnú prevádzkovú výšku 1,8 m.

Vďaka nižším palivovým nákladom a iným vylepšeniam by mal nový dizajn ušetriť prevádzkové náklady približne o 20 percent.

Pri predstaveí nového dizajnu Paul Richardson, Managing Director Specialist Services, DHL Supply Chain povedal: “V rámci nášho programu ‘GoGreen’ sme zaviazaní ponúkať ekologické vylepšenia našim zákazníkom. „Poschodové nákladné auto“ je poslednou zo série inovácií, ktoré sme predstavili v posledných rokoch, vrátane prívesu v tvare slzy (teardrop trailer) – dnes známy jav na anglických cestách – a ocenenenej „železničnej sady“ (Rail Kit), ktorá presunula viac ako 300,000 všeobecných produktov za týždeň z ciest na železnice, čím znížila cestnú premávku o 750,000 míľ a znížila ročné emisie o 800 ton CO2. Počiatočné reakcie zákazníkov nám napovedajú, že „poschodové nákladné auto“ bude mať rovnako významný dopad.“