Spoločnosti musia začať urýchlene riešiť výzvy dodávateľského reťazca vyplývajúce z elektronického obchodu (e-commerce) pre úplné využitie potenciálu tohto odvetvia

  • Nová štúdia DHL ukázala, že väčšina spoločností doposiaľ nedokázala zaviesť ucelenú e-commerce stratégiu, napriek tomu, že rozpoznali jej dôležitosť
  • 70% B2C spoločností (B2C = priamy predaj spotrebiteľom) a 60% B2B spoločností (B2B = obchod medzi spoločnosťami) stále pracuje na implementácii ucelenej stratégie
  • B2B aj B2C zákazníci hodnotia zákaznícky servis ako najdôležitejší aspekt e-commerce
  • Tlak na plnenie očakávaní zákazníkov i naďalej predstavuje výzvu pre spoločnosti pri vytváraní ich e-commerce ponuky

Senec, 27. august 2019 - DHL Supply Chain, svetový líder v oblasti zmluvnej logistiky, zverejnila výsledky svojho prieskumu, týkajúce sa vývoja dodávateľských reťazcov v odvetví e-commerce. Štúdia ukazuje, že napriek rozpoznaniu, že ide z pohľadu udržania si zákazníkov a ich spokojnosti o životne dôležité odvetvie, väčšina spoločností doposiaľ nedokázala zaviesť ucelenú e-commerce stratégiu.

Nové poznatky vyplývajú z globálneho prieskumu, ktorého sa zúčastnilo takmer 900 osôb s rozhodovacou právomocou v oblasti logistiky alebo riadenia dodávateľského reťazca a e-commerce obchodu.

Prieskum odhaľuje, že 70% B2C spoločností a 60% B2B spoločností stále pracuje na implementácii ucelenej stratégie, napriek tomu, že až 70% opýtaných hodnotí e-commerce obchod ako „Veľmi významný“ alebo „Nesmierne dôležitý“ pre ich obchodnú činnosť z hľadiska objemov a výnosov.

Prieskum s názvom “Dodávateľský reťazec v e-commerce: Prekonávanie vynárajúcich sa ťažkostí”, tiež odhalil, že medzi hlavné prekážky implementácie ucelenej stratégie patria: zmena očakávaní zákazníkov, tempo dodania a obmedzenia súčasnej infraštruktúry.

Nabil Malouli, Global e-Commerce Product Líder v DHL Supply Chain povedal, “Je zrejmé, že v rámci e-commerce stratégie je dôležité zvážiť zavedenie kvalitného zákazníckeho servisu. Avšak neustále sa meniace a rozvíjajúce očakávaniami zákazníkov vyvíjajú na spoločnosti tlak pri vytváraní ich e-commerce ponúk, čo predstavuje výzvu pri zavádzaní nových dodávateľských reťazcov. Dodávateľské reťazce sa musia naučiť držať krok s novými obchodnými modelmi, očakávaniami spotrebiteľov a technologickými potrebami zákazníkov, aby mohli získavať nové obchodné príležitosti a udržať si existujúce.”

Rozvíjajúce sa požiadavky na e-commerce znamenajú, že v priebehu nasledujúcich 3-5 rokov bude musieť viac ako 50% spoločností vykonať zmeny vo svojej distribučnej stratégii. V snahe vyrovnať sa s takýmto tlakom sa mnoho spoločností rozhodlo pre partnerstvo s logistickými spoločnosťami tretích strán (3PLs), aby tak rozšírili svoje interné zdroje a schopnosti, čo im umožňuje rýchlo a efektívne rásť a využiť príležitosti e-commerce obchodu.

Malouli dodal: “To, čo spoločnosti konkrétne potrebujú na ceste k elektronickému obchodovaniu závisí od toho, odkiaľ prichádzajú – každá z nich je, pokiaľ ide o implementovanie e-commerce stratégie, na inom mieste a v inej fáze, čo znamená, že ich stratégie a očakávania na ďalšie smerovanie ich dodávateľských reťazcov budú rozličné. Mnoho spoločností sa rozhodlo pre spoluprácu s 3PL, ktoré im dokážu pomôcť reagovať na rýchlo sa meniace prostredie a zároveň zabezpečiť odbornosť a flexibilitu potrebnú pre plnenie meniacich sa očakávaní zákazníkov.”

Pre získanie prehľadu o tom, ako sa dodávateľské reťazce vyvíjajú pre vyriešenie výziev e-commerce a získanie výsledkov prieskumu si môžete stiahnuť správu TU.